Typiskt svenskar


Min vän försökte övertala mig att följa med på en eventuell fest, jag vet inte riktigt om jag vill. Jag är ganska blyg, lite svårt att prata med nytt folk....vad ska man säga liksom? Min kära vän tyckte ändå det var ett alldeles perfekt tillfälle och allt kommer lösa sig fint. Så slog det mig att det är väl typiskt svenskar att man ska behöva alkohol i kroppen för att börja prata med folk!? Och ni vet, man står hellre upp i bussen än att sätta sig bredvid en främling. Varför är det inte som i Amerikanska filmer och som man ser på Made och The Hills? Killen/tjejen frågar den dem är intresserade av rakt ut om de ska på dejt. Nej, här i Sverige så är första dejten med den personen och alla hans/hennes vänner....antagligen en fest också där alla är mer eller mindre påverkade. Det är säkert inte alltid så, men kan tänka mig att det ofta är det. Ge mig lite amerika influerat!!

Kommentarer
Cornelia

Eller för oss tillbaka till den tid då man fortfarande var cool även om man inte gillade att dricka.

2000-talet is breaking my heart.



Blogg: http://www.knacktspader.blogspot.com
2009-01-16 @ 22:36:57
Anonym

Jo men det är nog lite typiskt svenskar, man är rädd för att göra bort sig. Men program som The Hills osv görs det flera omtagningar i och det finns till och med "manus" som de medverkande ska följa. Så det är inte riktigt verklighet.



Men jag förstår verkligen din poäng! :)



2009-01-18 @ 20:15:43




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback