Studiedag

Vi har studiedag idag och imorgon. Tanken var att jag faktiskt skulle studera iallafall idag, jag har inte ens öppnat böckerna. Jag vet ju mycket väl att jag måste börja nu om jag ska klara av det.
Jaja, jag ska snart.

Lagade mat idag, brukar inte ta mig tid att laga något på riktigt när jag är själv hemma. Idag förstod jag ännu mer varför. Letade upp ett recept på gratinerade rotfrukter/grönsaker i hemkunskapsboken. Jag gjorde som det stod och stekte falukorv till. Men de jävla rotfrukterna/grönsakerna blev så jävla misslyckade (ursäkta språket). 1. Tog ca. 20 min istället för 10 min som det stod i boken. 2. Smakade inte ett skit trots att jag kryddat. 3. Allting bara fastnade i formen speciellt osten. 4. Det är sjukt deprimerande att sitta själv vid matborden och äta en misslyckad middag.
Nästa gång sätter jag mig i soffan framför tvn iallafall. Haha tänk sen när jag flyttar hemifrån..kommer vara få dagar då jag verkligen lagar mat och de dagar jag gör det kommer bli deppiga.

Ikväll startar sångkursen iallafall, hoppas det blir bra.


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback