Dom kommer kliva på dig igen

Äpplet fastnar i tandställningen...precis som all annan mat. Jag har delat äpplet i klyftor för annars går det inte att äta.
Jag kom hem ganska nyligen efter 3 lektioner i skolan och lite bussåkande. Mitt busskort blev avmagnetiserat idag...igen. Har hänt mig sammanlagt sisådär 4-5 gånger. Jag var i skolan 1h för tidigt också, men idag fick jag sällskap av Ellinor. Vi sällskapade på bussen hem också. När vi hoppat av bussen och jag väntade på att hon skulle hämta sin cykel såg jag en liten groda. Ni vet en sådan där jätteliten sak. Den hoppade ut mot vägen. "dumma groda" tänkte jag. Jag funderade även på om jag skulle ställa ifrån mig min cykel, plocka upp grodan och sätta den på ett säkert ställe. Jag tänkte ett tag, den klarade sig hel från 2-3 bilar...sen sa det splash. Den stackars grodan blev överkörd och jag såg på. Jag har dåligt samvete nu. Ellinor försökte trösta mig.
Tänk om den där grodan var en prins som var på väg till sin prinsessa.

Ikväll ska jag sjunga iallafall, det ska bli roligt trots att jag är täppt i näsan och lite förkyld.


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback