4 mars -solstrålar mot kinden och tappra försök

image79Visst är det underbart väder idag? Nu kan det förbli såhär, vill inte ha mer regn och slask och sådant.
Har varit i skolan idag, har en hänt något särskilt men har varit en bra dag. Jag borde dock verkligen sluta klaga så förbaskat. Alltid att man hittar något som är fel. Det ska det bli ändring på.
Igår och idag har jag varit tapper iallafall, gjort tappra försök. Vi håller på med en kurs som heter hantverksorientering, vi ska fördjupa oss om ett annat hantverk än floristyrket. Min mamma gav som förslag att jag kunde ta glasblåseri eftersom att vi känner en som jobbar med det. Vi ska ut på arbetsplatsen en halvdag, så jag skulle då kontakta henne. Min pappa hade pratat med henne man och han hade sagt att jag kunde ringa på måndag (alltså igår). Jag ringde, men hon sa att hon inte visste om hon kunde ta emot mig för dem har mycket att göra nu och hon var inte på jobbet och kunde inte kolla i kalendern, hon bad mig istället att ringa imorgon (idag alltså). Så jag ringde när jag kommit hem från skolan. Någon annan svarade på hennes mobil och sa att hon var upptagen just nu och jag skulle ringa tillbaka vid 17.30. Så snart ska jag ringa igen och nu får det bannemig vara sista gången, annars ger jag upp. Dock inte nog med det, hon har inte en aning om vem jag är...vet inte att jag är dotter till mina föräldrar som hon faktiskt känner och hon har inte verkat allt för trevlig. Jag hatar otrevliga människor. Här lägger jag ner min själ för att verkligen försöka, likadant på apu:n och vad få jag för det? Stressigt och otrevligt tillbaka. Nej tack sådant klarar jag mig utan!

Solen skiner idag och ikväll är det kör, vilket vi älskar. Till slut vill jag bara tillägga att boken Allis med is är vackrare än alla andra böcker. Den boken, dem orden är att dö för.

Kommentarer
Frida

Åh sol är underbart :)



Blogg: http://froodie.blogg.se
2008-03-04 @ 17:23:14




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback