Avril Lavigne -The best damn tour 26/6 -08

Jag jobbade på dagen och slutade en halvtimme tidigare för att hinna med tåget 15.23. Jag och Nina möttes på stationen, köpte biljetter och hoppade på tåget. Väl i Danmark gick vi först till McDonalds för att få lite mat i oss. Han som expierade i den kön vi stod var väldigt högljudd, när det var min tur skulle jag ha en hamburgare och bestick...vilket tydligen är väldigt ovanligt där. Han bara: "Bestick? Hamburgare med bestick!?" sen sa han så några gånger jättehögt, lite pinsamt.
Vi tog bussen ut till KB Hallen, där det redan var en hel del folk. Så det var bara att ställa sig i kön. Strax efter 19.00 släppte dem in, jag och Nina hängde in våra väskor och sen tog vi plats framför scenen, blev inte längst fram men hyfsat långt fram. Vid 20.00 började förbandet; Jonas Brothers. Jag tyckte dem var mycket bra, de bjöd på bra låtar med fullt ös. Jag blev även helt förälskad i den yngsta brodern Nick. Har ni sett honom? Herreguuud vad söt han är. De spelade i ca 30 min.
Strax efter 21.00 kom Avril Lavigne ut. Hon inledde konserten med låten Girlfriend från hennes nya album. Konserten var bra, men jag blev lite besviken på henne. Tyckte hon var lite dryg och så spelade hon inte låten When I'm Gone som jag och Nina hoppats på. Men alla de andra kända låtarna, så som Sk8er boy, Complicated, Hot mfl.
Konserten varade i ca 70-80 min och sedan tog vi bussen till stationen och tog tåget hem. Vi var hemma ca. halv två på natten och skulle gå upp vid 6-tiden morgonen därefter, men det var det värt.
Jag ger Avrils The best damn tour 2-3 av 5 möjliga.



Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback