London

Här kommer uppdateringen om vistelsen i London.

Dag 1 (torsdag): Efter att ha rest med bil, flyg, tåg och buss så var vi äntligen framme i "byn" där min syster bor. Det är en liten bit att gå från tågstationen till huset, men det gick. Vi vilade oss och gjorde vid oss lite sen gick vi ut och åt. Sofie har koll på alla ställena nu, så det blev ett hyfsat billigt ställe som alla alkisar i byn verkade hänga på. Efter maten åkte jag, mamma och Sofie för att se musikal; High School Musical. Jag tyckte den var jättebra. Skådespelarna, kulisserna, publiken...ja det var toppen. Sen åkte vi till huset och sov.

Dag 2 (fredag): Denna dag turistade vi. Vi åkte sightseeing buss genom London. Det var mindre bra väder så det blev väldigt kallt när man satt där uppe i bussen utan tak. Vi åkte även båt och gick runt lite. 

Dag 3 (lördag): Sofie tog oss till en marknad i grannbyn. Det var supermysigt och trevligt. Där fanns allt från kläder, smycken, tavlor till mat och massa mer. Sen åkte pappa och Sofie för att titta på fotboll så jag och mamma åkte till Madame Tussauds. Efter att vi köat i ca. 2 timmar, delvis utomhus i regn, så var vi äntligen inne. Där var massvis med folk, men alla var väldigt hänsynsfulla. Jag tyckte det var jätteroligt att se alla vaxdockor. En del såg riktigt verkliga ut. De har även en liten spökrunda där, jag ville först inte gå men mamma fick med mig. Jag var livrädd och skrek för minsta lilla. De bakom oss bara skrattade åt mig. Och mamma bara: "men herregud det behöver du väl inte skrika över" och jag bara: "Men jag kan ju inte hjälpa det". Usch vad lättskrämd jag är. På kvällen åt vi på en pub, mindre gott det jag valde men men.

Dag 4 (söndag): Jag, mamma och Sofie åkte för att shoppa. Blev tyvärr knappt någon shopping eftersom att jag och mamma var helt utmattade och hade ont i hela kroppen efter gårdagens köande. Jag köpte en grå kofta iallafall för endast £10. Vi handlade blommor till familjen som Sofie bor och jobbar hos (hon är au pair). Så vi åkte tillbaka till huset och stressade som tusan med blommorna. Vi bröt mot alla regler man kan bryta mot när det gäller blommor. Vi stack vidare till marknaden där jag köpte 3 st ---- (kan inte säga vad då det är födelsedagspresent till en vän). Jag beställde även en handmålad t-shirt (eller okej Sofie fixade). Vi hade sett den på lördagen men så hade den blivit såld så vi (sofie) bad dem göra en till mig. Så nästa helg hämtar Sofie den och skickar den på posten. Ska ta en bild på den då, för den var jättefin.
Vi gick och åt god kinamat och sen gick vi hem. Det regnade en massa och det var en bra bit att gå så var var jätteblöta när vi kom hem och då hade även familjen kommit hem från sin semester. Vi gick och bytte om och sen hälsade vi ordentligt på familjen som Sofie bor och jobbar hos (vi bodde i deras hus under besöket i London). Vi drack te och pratade. Barnen är jättesöta, speciellt lille Andrew som inte kunde sitta still för 5 öre. Han berättade en rolig historia om pappans hatt som hade hänt under deras semester...dock ingen idé att jag försöker återberätta händelsen nu för det var antagligen bara roligt där och då när Andrew berättade. Ja, där satt vi en stund och sedan gick dem och la sig.

Dag 5 (måndag): Sofie ville bara bli av med oss, så vi stack så fort som möjligt med bagage och allt. Vi tog oss till London Eye, som jag ville åka. Inte lika långt köande här. Efter vi åkte London Eye och ätit lite och fixat så tog vi bussen till flygplatsen och flög hem.

En mycket trevlig vistelse i England. I september åker vi dit igen.





Fler bilder hittar ni på min bilddagbok (lösen:flaskpost)


Kommentarer
sofie

ta bort den fula bilden på mig



2008-08-20 @ 13:58:08




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback