Dag 6 -Mina syskon


Jag har bara ett syskon, en storasyster. Men det räcker gott och väl för mig. Min storasyster heter Sofie och är 22 år. Hon flyttade hemifrån redan som 15-åring, när hon skulle börja gymnasiet. Sedan dess har hon bara bott hemma korta perioder. Hon har befunnit sig i England, till och från i två år, vilket har gett familjen anledning att åka till England flera gånger. Just nu bor hon i staden, men ska flytta till Uppsala för att läsa juridik.

Jag och Sofie har nog alltid kommit ganska bra överens, vi har iallafall gjort det dem senaste åren. Vi har samma dåliga humor och blir ganska barnsliga när vi är tillsammans här hemma. Sofie har fått mig att upptäcka mycket inom musik- och tvvärlden. Westlife och Skins är exempel på det.

Sofie har en stark vilja och starka åsikter, något hon inte är rädd för att visa. Inte alltid till sin fördel, då det ibland är bättre att hålla inne med vissa åsikter. Hur som helst är min syster bra och vad vore jag utan henne?

 


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback