Midsommarafton

Klockan är mitt i natten. Mina vänner åkte hem för en liten stund sen, när de stuckit städade jag upp det sista här hemma. Ikväll har jag både satt igång diskmaskinen och tömt den (vuxenpoäng). Denna midsommarafton har varit mycket lyckad. Vi var i Helsingborg och tittade på fotboll Sverige-Italien och Italien vann med 2 mål mot Sveriges 1. Efter fotbollen åkte vi hem till mig, vi fixade lite mat och annat gott att äta. Vi höll på att elda upp hela huset...men det klarade sig! Kan ju även dra kvällen bästa:

Filippa: Jag måste kolla om det finns någon annan Filippa på skolan (sätter sig med skolkatalogen och börjar bläddra)
Filippa: Ja, här är en....eller nej det var jag själv ju.
Vi andra: HAHAHAHAHAHAHA
Filippa: Jag kollade ju bara på namnen, jag läste Filippa Jönsson och tänkte "det där låter bekant"
Vi andra bara fortsatte skratta.

Ja, nu sitter jag här själv och väntar på att mina föräldrar ska komma hem. Jag erkänner, jag är mörkrädd och kan inte gå och lägga mig förän de har kommit hem. Först då kan jag sova lugnt och tryggt. Usch hur i hela friden ska jag kunna flytta hemifrån? 

Hoppas alla ni andra hade en fin midsommar!

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback