Jobba?

Sitter och tänker på alla saker jag vill köpa (som jag aldrig kommer köpa),
räknade lite på det och insåg att studiebidraget inte räcker till.
Även om jag är en sparare och alltid har pengar över så är det alltid trevligt med lite extra.
Vår lärare pratade lite om jobb med vår klass för någon vecka sedan,
hon sa att till en början kanske vi måste jobba gratis. Gå till vår APU-plats,
fråga om vi kan få vara där, hjälpa till för att lära oss.
Det kan sedan leda till att man får hoppa in och jobba då och då och såklart få betalt.
Så jag funderar nu på om jag ska till stället där jag hade APU i våras och fråga om jag får vara där.
Då jag ändå är ledig torsdag-fredag i 4 veckor framöver (efter lovet).
Jag vill ha pengar men jag vill inte jobba.


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback