Början på slutet

Med risk för att jag blir ovän med personer. Det är dock inte alls det jag är ute efter, bara bekräftelse.
OBS! Detta är inte det inlägg jag länge funderat på att skriva.


Vi var menade för varandra, vi var bästa vänner, det var vi mot världen. Vi var verkligen menade för varandra för ingen hade den vänskapen som vi hade. Vem försökte vi lura? Vår vänskap klarade inte ens av minsta lilla vindpust.
Ni var svikare, värre än några andra jag träffat. Ni kunde inte bevara en endaste liten hemlighet. När vi pratade med varandra så pratade vi skit om andra, ni sa likadant som jag. När personen i fråga sen fick reda på detta var det bara jag som sagt något, ni var såklart oskyldiga som små lamm. Ni sa en sak till mig, och betedde er sedan som att ni menade något helt annat. Jag värdesatte vår vänskap, tiden vi hade. Ni brydde er inte ett skit. Jag har sagt till er innan att jag bara känner mig som en extra vän, ni säger till mig att så är inte alls fallet. Kan ni då förklara varför ni bara ringer till mig när era andra vänner är upptagna, varför jag bara duger när ni har det jobbigt och problem?

När ni skriver på bilddagboken om något som hänt, ni är deppiga så frågar jag vad det är. Frågar hur ni mår och om ni vill berätta. Jag ställer upp och lyssnar på alla era problem. Vad gör ni för mig? Ni frågar inte ens om jag vill hänga med er på lördagkvällen och umgås. Jag frågar helg på helg, dag på dag om vi ska träffas nu, om vi kan göra det där vi snackat om så länge. Nej, då är ni på annat håll. Ni säger att ni ska höra av er när ni kan, men ni skiter totalt i det och planerar in en massa annat istället för att ta tag i det här nu.

Jag vet att jag alltid säger att man ska gå direkt till personen och säga hur man känner istället för att snacka om det med andra. Jag skriver det här nu, sen om ni läser det eller inte är inget jag kan påverka. Jag hoppas bara att inte fel personer känner sig träffade utan rätt personer.

Allting var bara början på slutet!

Kommentarer
Shamme

Menar du mig?



2008-05-26 @ 22:54:03




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback