30 maj -Danmark

Tänkte berätta om vår resa till Danmark.

Jag gick upp ca. 03.40 på morgonen för att klä på mig och fixa allt. Bussen avgick 05.30 från stationen i Kristianstad.
Vi åkte över till Danmark och första stoppet blev på Gröntorget. Det är som en gigantisk lokal där de säljer blommor, allt från snittblommor till krukväxter och stora träd. Där gick vi runt i någon timme och kollade på alla vackra blommor. För min del blev det att jag köpte en bunt gula rosor och rosa callor....jättefina (är helt kär). Vi gick även över till en krukaffär, men tyckte inte det var mycket att hurra för. Dessutom behöver jag inga krukor eller vaser så kan vara därför. Sedan hoppade vi på bussen igen och åkte till Botaniska trädgården. Jättevackert, många växter och även växthus. Vi satte oss på några bänkar och fikade (eller de andra fikade jag hade redan ätit upp min mat). Några ankor kom och hälsade på oss, däribland söta ankungar. I växthuset var det galet varmt så blev inte att vi kollade där särskilt mycket.
Efter Botaniska trädgården gick vi upp till Ströget, där spred vi oss sedan för att shoppa.
Jag var jätteinställd på att shoppa loss, men jag hittade inte en enda sak...inte ens en liten scarfs. Efter ett flertal stopp i butiker letade vi upp mat, för mig blev det en kinabox och de andra jag gick med tog varsin pØlse. Vi satte oss på rådhusplatsen (heter det så) och åt. Tittade på människor. Sedan köpte vi glass.
Efter en lång varm, härlig och toppendag åkte vi bussen hem igen och var hemma strax efter 17.00.

Var en väldigt bra dag men jag är fortfarande ledsen för att jag inte hittade något att shoppa. För övrigt har jag även kommit fram till att jag vill flytta till Danmark när jag blir stor. Vet inte vad det är men jag älskar allt vad Danmark heter.

Här följer ett urval av bilder, fler hittar ni på min bilddagbok

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback