12 maj -Massa skola

Igår gick det massa bra med kören. Tyvärr kunde inte Ellie komma så jag fick sjunga vår låt själv, men det gick ganska bra. Jag är nöjd! Nedan följer lite bilder.

Idag har det varit skola som vanligt. Började med HIV/Aids info i aulan. Var väl helt okej intressant. På svenskan ska vi nu ta oss an Karin Boye och läsa lite av hennes dikter. Äntligen något jag gillar. Jag har alltid varit intresserad av att skriva och då framförallt dikter...började redan som väldigt liten skriva dikter. Så det här gillar jag. Sedan måste jag berätta om dagens bästa, som kom ganska oväntat. När vi var klara på idrottslektion och skulle gå och byta om bad läraren mig och två andra att stanna. Först pratade hon med mig och hon bara "Jag vill berömma dig". Ja hon ville berömma mig för att jag blivit bättre med bollar och inte alls är lika bollrädd längre. Det kändes massa bra att få höra det. Men jag är dock fortfarande sjukt bollrädd, speciellt rädd för fotbollar (spelade fotboll idag).

Nu efter skolan är det massa plugg som gäller, två prov +en inlämning denna veckan. Har börjat skriva på min bokrecension och är nästan klar. Men då jag inte läst ut boken än (har halva kvar) så kan jag inte riktigt skriva klart den. Tänkte även fjäska lite för min syster så att hon kan rätta lite fel....hon bor ju faktiskt i England och ska kunna sånt! Nationellt i matte imorgon, så när mamma kommer hem tänkte jag gå igenom lite saker, räkna lite uppgifter. Sedan är det arbetsmiljö också. Ska läsa igenom häftet och så.
Ja, då vet ni exakt vad jag har för mig ;)


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback