24 januari -hjälte

Idag har varit en jobbig dag, emotional (kommer inte på det svenska ordet). Har inte riktigt trivts där jag är och har min apu, så idag blev det till att jag bytte plats. Tror jag stannar hemma imorgon och går dit på måndag. Jag tror det kommer bli bra nu iallafall. Annars byter jag linje.

Nu ska jag iallfall skriva lite deep shit.
När jag tittade på Futuresex/loveshow, när den gick på tv så hade dem lite intervjuer med JT och ensembeln. En fråga var vem som är deras musik hjälte (eller något sånt). Då började jag ju genast fundera på vem som är min musikhjälte. Första namnet som dök upp i hjärnan var Michael Jackson. Han har verkligen ändrat min syn på musik, han har ändrat min syn på livet och jag tycker bara att han helt enkelt är så mycket bättre än alla andra artister...han är världsklass. Men så tänkte jag lite mer personligt, någon som jag personligen träffat, någon som jag känner och då kom det upp tre stycken namn i min hjärna. Först Karin, min allra första körledare. Hon var verkligen riktigt bra, tack vare henne valde jag att börja med sång och musik, tack vare henne började jag utveckla min röst. Hon fick oss alla att älska sång och musik. Sen har vi Birgitta, musikläraren som vi hade på mellanstadiet även hon helt fantastisk, hon fick mig att tro på mig själv att jag faktiskt var bra. Hon gav mig min första solosång och hon var så härlig och helt klart den bästa läraren. Till sist har vi Ingvar, min sångpedagog. Jag och en kompis gick på en sångkurs han höll i. Tack vare honom har jag utvecklat min röst ännu mer. Han är så otroligt duktig på det han gör och riktigt snäll. Han har gjort mig riktigt lycklig och när jag tvivlat på om jag vill fortsätta med sång och musik har han fått mig att tänka att jag vill fortsätta. Jag tar åt mig av allt han säger för han känner mig och min röst och vet vad just jag behöver för att bli bättre. Jag har bara tagit privat lektioner hos honom två gånger, men trots det så är han den allra bästa.

Alla som bryr sig om musik lite mer, alla som håller på med musik själva eller lyssnar på en högre nivå har en musikhjälte....alla kanske inte har tänkt på det, men om man tänker efter så kommer nog alla på en eller flera som har haft betydelse för musiken i deras liv.
Vem är din musikhjälte?

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback