2 januari

Idag har jag faktiskt gjort något med mitt liv. Jag och Alexandra åkte in till staden och gick runt lite i affärer där. Det var ett tag sedan vi hittade på något så det var mycket trevligt. Jag beställde även tid till att klippa och slinga håret, blev en tid imorgon. Ska bli skönt att bli av med det slitna, utväxten och luggen. Hoppas det blir fint bara, jag har en förmåga att väldigt sällan bli nöjd när jag fixar håret...men vi får se.


En sak som jag funderar en del på är kärlek, det där med att hitta den rätta -the one and only.
Jag tror att man verkligen märker/känner när man hittat rätt, men tankar som jag har så har jag ju tänkt steget längre. Jag själv har inte hittat den rätta än och jag är faktiskt lite orolig för att jag ska missa honom eller ta fel. Tänk om man hittar den där kärleken som man letat efter hela livet och allt känns bra och man tror att man hittat den rätta, men faktum är att det egentligen inte är den rätta och man då missar den som verkligen är den rätta för att man tror att man hittat den rätta. Eller så kanske man hittar den rätta, den verkligen rätta men man vågar inte ta chansen eller något händer så man gör slut eller bara kastar bort det. Den personen som är den rätta för dig, är du kanske inte det rätta för....fast så är det nog inte. Hittar man bara den rätta en gång i livet eller finns det fler chanser, jag menar finns det bara en så vill man ju inte gärna sumpa den chansen.

Ni som sett One tree hill vet ju att Lucas trodde att Brooke var den rätta för honom och tvärtom, men ack så fel han hade. Peyton var ju den rätta för honom och Peyton trodde att Jake var den rätta för henne...fast innerst inne visste hon att det egentligen Lucas hon hade känslor för. Sen är det ju Nathan och Haley, som först absolut inte kunde tänka sig att vara ihop och se sen, dem gifte sig. Dem visste verkligen att dem var rätta för varandra. Peyton och Lucas känns ju så rätta, men dem gifter sig inte och känns inte som sånna som skulle gifta sig, medan det var så självklart för Naley. Hur kan man veta att det är rätt att gifta sig, hur vet man om man ska vänta eller inte göra det alls?

Kort sagt, kärlek är nog det mest komplicerade på denna jorden.

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback