28 februari -mitt allt

image67

Ärade bloggläsare,
unga som gamla.
Muslimer, kristna, judar
troende och icke troende.
Lyckliga och olyckliga.
Vad ni än är, hur ni än mår
så måste det vara bättre än vad allt jag är idag.

Min glädje och sorg,
mitt hjärta och min smärta,
min lycka och mitt hat,
min dag, min natt,
min tro, mitt hopp, min kärlek,
min kamrat och fiende,
mitt ord och mitt språk
Allt mitt förlorade och allt mitt funna,
mitt liv, mitt allt
min syster...
Har idag flyttat till England.

England fattar ni?
Inte Svängsta, inte Näsby som gångerna innan...utan England.
En Ö långt borta. Ni förstår inte, men hon är den enda som verkligen betyder något.
I slutet av dagen är det bara hennes mening som räknas.
Så roligt som jag har med henne har jag inte med någon annan.
Bara tanken av att jag inte kommer träffa henne på x antal månader får mig att vilja bryta ihop.
Hela denna dagen har gått snett. Vaknade halv tolv inatt och trodde att det var morgon,
hade inte min mamma varit vaken så hade jag duschat klätt på mig och allt.
Början på dagen i skolan var inte alls bra, var nära ett sammanbrott.
Om det var för det här med min syster vet jag inte. Men blev bättre senare på dagen.
Men jag saknar henne, okej?

Kommentarer
Emmis

Gumman.. Om jag ens visste hur ledsen du var idag skulle jag kanske varit lite ödmjukare. Vi kan ta en powerwalk och prata en dag om du vill, jag lyssnar:)



2008-02-28 @ 20:23:47




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback