29 april -Onödiga dagar

Här sitter jag nyduschad och ska strax fixa lite frukost. Vi har bara en enda lektion idag -idrott. Den börjar 12.40, ska inte vara med på den, men känner mig så illa tvungen att gå dit och visa mig, så att jag inte skolkar helt. Men ska liksom till tandläkaren 13.40 och om jag är med på idrotten måste jag gå sisådär 12.10-12.15 för att hinna byta om och så, det känns ju verkligen jättelönt. Så därför skippar vi idrotten.
Massa fint väder idag också, hoppas jag hinner sitta ute och sola lite. Kanske läsa min engelskabok som snart ska vara utläst. Tanken är även att jag nu på morgonen ska hinna plugga krukväxter...vi har ju prov imorgon och ikväll är det kören.

Igår var det en dag med blandade känslor. Det var två månader sedan min syster flyttade till England, det börjar märkas att hon är borta på riktigt nu, saknaden kommer krypandes. Sedan i skolan fick jag veta att jag har chans till VG i matematik A (!). Vilket innebär att jag måste skriva VG på Nationella proven (jo tjenare). Jag var helt säker på att jag bara skulle få G, men nu när jag har chans till ett VG så är det ju klart att jag vill ha det, så jag får plugga järnet nu! När jag kom hem igår hade jag även fått ett brev om sommarjobb, jag blev först glad för jag hade fått jobb, men när jag såg vilket jobb jag fått kom tårarna. Fick samma som förra året, nämligen Musikfestivalen och jag hatade det. Aldrig i mitt liv att jag tänker ha det igen. Jag kryssade i nästan vartenda jävla jobb förutom det, och ändå så får jag det. Att det ska vara så förbaskat svårt. Men min mamma/pappa ska ringa och skälla ut dem och se om det finns något annat jobb jag kan få. Annars får jag väl fråga lite snällt på Växthuset.

Jaja, nu ska jag gå och äta lite frulle.
image110

Kommentarer
Emmis

Amen herregud malin, jag fick INGET, absolut INGENTING!!!!!!!!! Så du ska inte klaga.. jag tar mer än gärna ditt jobb i så fall;)



2008-04-29 @ 19:59:55




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback