22 april -sofistikerat

Denna dag har det varit minst sagt underbart väder, skulle inte blåst så mycket bara så hade det varit perfekt. Vi slutade tidigt i skolan idag, redan klockan 11.00. Så jag och några i klassen åkte in till staden för en måltid och lite shopping/fönstershopping. Det blev en mycket sofistikerad måltid på Graffiti (stavas?). Och det var där det hela sofistikerade började, jag skulle försöka förklara ordet för Erika, men jag fann inga bra ord. Sedan tjatade jag om detta ord hela dagen. Efter måltiden blev det att gå runt i alla affärer, jag köpte en klänning (som kanske ska lämnas tillbaka), ett par solglasögon och present till min mamma som fyller år på fredag. Det var en mycket trevlig dag med mycket trevligt sällskap.
Nu ikväll borde jag pluggat, men fy tusan vad lat jag blivit. Jag har ingen som helst ork till att ens slå upp matteboken och räkna dem där sidorna som skulle varit klara förra veckan. Jag orkar inte träna på engelska glosorna heller...men det slutade jag iofs med i 8:an. Jag har varit på kören iallafall, inte alls särskilt kul idag. Ellinor har inte kunnat komma nu på massa gånger pga sjukdom och annat, fett trist utan henne. Tveksamt om jag kommer fortsätta till hösten, är lite lack på hur vår körledare fördelar låtarna. Kanske ska ta och leta upp en annan kör !?
Och nu sitter jag här, med glosorna framför mig, blir trött bara av att se pappret.

oooh för tusan, innan jag glömmer det. Måste berätta om katten. Vår grannes katt (som är üüübersöt) brukar springa runt i vår trädgård och hänga under vårt hus. Så idag när jag pratar med min syster på Skype, hör jag plötsligt detta jamande. Jag tänker att katten sitter nog precis utanför vid dörren...eller så är den inne i huset. För jamandet hördes ganska starkt. Jag går iallafall till fönstret för att se om den är där, men ser ingen kise. Jag sätter mig ner igen och då plötsligt känner jag hur något stryker sig mot mitt ben. Tro fan att det är katten som kommit in i huset. Jag blir helt galen och skriker till syster att katten är här inne och jag måste ta ut den. Jag lyckas locka med mig katten nästan hela vägen ut men får bära den sista biten. Sen lite senare, kommer katthelvetet in i huset igen. Fast riiiktigt söt är den.

Ja detta var då min dag. (bilder från dagens shopping och mat kommer nog senare)
image110

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback