21 September

21/9 -07
På kvällen åkte jag och Alexandra till staden för att ta tåget över till Köpenhamn. Det hade varit någon olika så tågen var försenade och vi behövde kanske byta tåg och kanske till och med åka buss mellan Lund och Malmö. Iallafall så kom tåget sisådär 20-30 minuter försenat. Väl på sa dem att vi skulle få byta tåg, sen när vi frågade lite senare sa dem att tåget skulle gå till Köpenhamn...slutade med att vi fick byta tåg i Malmö, men det gick bra. När vi kom till Köpehamn tog vi först reda på vilken perrong tåget skulle gå ifrån sen när vi skulle hem. Sen gick vi till Tivoli.

Inne på Tivoli försökte vi hitta en bra plats att stå på så att vi såg, vi fick flytta oss ett antal gånger innan vi hittade en bra plats. Och där vi stod så kom plötsligt Joey Moe och Puma gående förbi, först var jag osäker på om det var Joey Moe, men insåg att det var det. Vågade dock inte ta kort eftersom att han var precis bredvid mig och det var som att jag hade kameran uppe i ansiktet på honom...nu efteråt ångrar jag mig.

Så kl.22.00 började konserten. Så jävla bra var det. Nik & Jay har sån inlevelse och känsla när dem är på scen och det blir sånt härligt tryck i publiken. Verkligen ALLA kan ALLA låtar. Där stod jag och Alle och sjöng med på de låtar vi kunde på danska med svenskbrytning. Men det har var en sjuhelsikes bra konsert. Det slutade 23.15, så då tog jag och Alle oss tillbaka till stationen, men först hittade jag ett stånd där man kunde köpa Nik & Jay-saker, jag hade dock bara 100 danska (eller hittade mer sen) så räckte ej till T-shirt, men fick bli ett par sexiga trosor :D

Bara tåget hem var en upplevelse i sig. Från Köpenhamn till Malmö satt det ett gäng killar i vår ålder bredvid oss och vid dörrarna stod ett gäng fulla gubbar. Plötsligt börjar killarna asgarva åt ALLT som de fulla gubbarna säger och jag menar verkligen allt. Och dem skrattade så att dem höll på att dö så till slut började ju man själv skratta och tyckte det var kul. Jaja, sen gick dem av. Så sov jag och Alle lite...eller försökte iallafall. Sen kom det på ett par fulla killar i 20-års åldern som var ganska trevliga, sen gick dem också av. Sen så försökte vi sova resten av resan.

En helt underbar och otroligt lyckad dag.



Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback