Vad som behövs för att göra en brudbukett

Jag fick ju äran att göra blommorna till ett bröllop som är idag. Igår kämpade jag på med brudbukett, tärnbukett och tre corsage. Och lämnade sedan över blommorna till en nöjd blivande brud.

Tänkte först jag skulle gå på vigseln idag, men råkade sova lite länge och orkade inte köra iväg. Undrar vad som hände där, jag som älskar bröllop. Jaja, Madde har fått i uppdrag att ta bilder på blommorna.


Två olika sorters lila rosor och en champagnefärgad. Totalt ca 55 rosor (eller om det var 45). Dessutom hade jag salalblad, galaxiblad och hjärtan på tråd.


Övrigt material som behövdes. Floratejp, bast, sidenband, corsagenålar, ståltråd och dekorationsnålar.


Nålar att sätta i rosorna för lite extra effekt.


En typ av säkerhetsnål som man använder till corsagen.

Bilder på färdiga resultatet kommer senare.




Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback