Egypten 9-16 april

Nu ska jag äntligen lägga upp lite bilder från vår Egyptenresa. Där var jättevarmt och härligt. Vi bodde på hotellet Grand Resort i Hurghada, väldigt stort hotell och jättefina pooler och så. Stranden låg 150 m iväg, vid systerhotellet. Maten var helt okej. Tyvärr var jag dålig i magen under halva resan så när vi väl på kvällarna skulle äta från buffén fick jag knappt ner något. Vi åkte på en stadsrundtur där vi besökte ett café, där vi testade på vattenpipa (ja, jag fick hostattack). Vi besökte en parfymtillverkare, papyrustillverkare, basaren och en moské. Väldigt trevligt var det och gratis!! Vi passade även på att åka med en båt för att snorkla, det var riktigt häftigt. Vattnet var alldeles klart och man såg fiskarna jättetydligt, dessutom hade vi tur och fick se delfiner (så himla coolt).

Men mest låg vi och stekte i solen!


Hotellområdet


Notera servitören i bakgrunden. Han kom med en fruktsallad till oss när vi ätit klart och han tvingade oss att äta upp den (ja tvingade oss), även fast vi försökte förklara att vi var mätta.


Jag och Emmy, jobbar på brännan.


På det egyptiska caféet var där en som tvingade på oss en kockmössa när vi bad dem ta bilder på oss (vad var grejen med att tvinga på oss massa saker?)


Fina klänningar skulle på när vi skulle in i moskén



Snorkling time!


Sånna här skojsiga saker kan man göra med en handduk!


Riktiga, vilda delfiner!


De flesta kvällarna spenderade vi på rummet framför nån film med arabisk undertext på tvn.

För fler bilder hänvisas till fejjan!


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback