Fredag den trettonde

Nu har jag och F klarat av en vecka på vårt oootroligt roliga jobb (NOT). Bara två veckor kvar nu. Det bjöds på fredagsfrukost =Massa gott. Vårt kaffedrickande går framåt och jobbet vi gör är fortfarande väldigt långtråkigt, men det går.

Trots att det är fredag den trettonde idag känner jag att jag haft en del tur, förutom på slutet av dagen.
Det hela började med att jag precis hann med bussen imorse, jag är menad till att alltid precis hinna. Sedan på jobbet fick vi sluta tidigare och får full tid ändå (!!!!). Sedan har det varit något mystiskt speciellt med denna dag, allt jag kan säga om det är: Tre.
Den enda oturen var när jag skulle hem, bussen skulle gå 18.20. Plötsligt ser jag hur alla som skulle ta samma buss överväger att ta en annan. Jag går och kollar på skärmen och ser att bussen inte går förrän 19.20, jättemysko. Folket går in till informationen och bla bla, det kommer en buss men det är fel buss. Mamma ringer så hon hämtar mig. Iallafall för de som inte fick skjuts hem kom rätt buss till slut...bara sisådär 20 min försent.

Skönt med helg nu, Emmy ska vara hos mig imorgon och sova över. TOPPEN!


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback