Tänk om himlen föll

Idag är det den 12 augusti, ni vet säkert redan att det är ett speciellt datum för mig. Jag och min familj skulle egentligen varit i London nu för att se Michael Jackson. Olyckligtvis fick hela världen den hemska nyheten den 25 juni om att Kungen av pop gått bort.

Jag hade längtat efter den här dagen i ungefär 5 år (en del har ju väntat betydligt längre). Så äntligen blev det klart med konserter och vi köpte våra biljetter samma dag som de släpptes, om jag inte är helt fel på det. Michael Jackson i sig själv, hans musik och dans har betytt otroligt mycket för mig. Han var grunden till allt, så det krossade mitt hjärta när jag fick de fruktansvärda nyheterna om att han dött.

I årskurs 9 skulle vi hålla ett tal inför klassen, om precis vad vi ville. Mitt val var självklart; Michael Jackson. Jag la ner mycket tid och kärlek på det talet och rubriken för det blev: Tänk om himlen föll.  Och aldrig att jag trodde att min himmel skulle falla så snart.

"Mitt stora mål här i livet är att få se honom i verkligheten och jag hoppas och tror att jag kommer få chansen att göra det snart."

Har ni något speciellt minne, någon åsikt, något annat att säga om Michael får ni gärna lämna en kommentar här. Jag vill dock inte läsa något om att han var pedofil osv osv.

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback