27 maj -Snart klart

Har varit toppenväder idag, känns bra. Fast jag kan inte sola så mycket, har fått massa eksem igen, över typ hela armarna. Satan i gatan vad det kliar...ett litet tips bara: Använd solkräm!
Idag i skolan tittade vi på Ronja Röverdotter på svenskalektionen, vi "läser" nämligen om Astrid Lindgren. Vi fick slippa matematiken för vår mattelärares nyckel hade blivit böjd så vi kom inte in i klassrummet. På idrotten var det 30 minuters testet som gällde. Man ska springa så mycket man hinner på 30 min, förra terminen när vi gjorde det sprang jag 4 km. Idag sprang jag 4,5 km +hade lite tid över. Känner mig väldigt nöjd faktiskt (för en gångs skull). Hoppas jag kan öka med 0,5 km nästa gång också !

Nu i eftermiddag/kväll är det lite plugg som gäller. Ska förbereda inför min redovisning imorgon. Ska berätta om mitt besök på Värmebaronen och om hur arbetsmiljön är där. Sedan är det engelska text +glosor som gäller. Det är de sista läxorna vi har den här terminen (om inte lärarna får för sig att ge oss mer). Ska även skriva klart loggboken innan sommarlovet.

Jag längtar så sjukt mycket tills på fredag. Då ska vi till Danmark med klassen. Ska åka jättejättetidigt för att först besöka gröntorget (säljer blommor där), sedan vidare till Butaniskaträdgården (stavning?) och sedan SHOPPING!!!!! Jag skiter i blommorna jag vill bara in till centrum och shoppa. Älskar Köpenhamn, en av mina favoritstäder...har dock iofs inte varit i så många andra stora. Men kommer bli toppen!

None

p.s Shamim, skriv till mig på msn, så pratar vi!

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback