Min dröm



Minns ni för ett tag sedan när jag en vecka hade programmet Made som veckans to die for? Då skrev jag att om vi hade haft Made här hade jag anmält mig och viljat bli made till en surfare, jag skrev aldrig varför. Well, nu tänkte jag skriva varför jag skulle vilja bli "made" och varför just surfare.

Under hela mitt liv har jag varit bra på saker, helt okej bra. Men aldrig någonsin bäst på något. Tror det var i 4:an så började jag och en vän träna friidrott, vi tränade en gång i veckan tills vi började åttan då vi bestämde oss för att sluta. Jag var helt okej bra, på friidrottsdagarna i skolan gjorde jag bra ifrån mig men kom aldrig på någon förstaplats. Jag kanske kunde ha blivit riktigt bra om jag fortsatt...vem vet? Jag har sjungit sen jag var liten,började sjunga i kör när jag var sisådär 9 år. Jag är helt okej bra på att sjunga, har en del vänner som sjunger också som är bra och bättre än mig. Jag spelar gitarr, är helt okej bra. I skolan är jag helt okej bra får G-VG. När vi slutade nian hade jag näst bäst betyg av tjejerna i klassen. Det är jag ganska stolt över...eller ja, jag är stolt över mina poäng men det kunde varit bättre.
Så kort sagt: jag är inte bäst på något, jag har alltid en eller flera vänner som är bättre.

Jag vet att livet inte är en tävling, det är inte så jag menar heller. Men visst vill man vara bäst på något, visst vill man känna att "detta är jag riktigt bra på". Jag har ingen grej som jag är riktigt bra på. Bara okej bra.

Därför vill jag börja surfa, för ingen jag känner surfar...få vet om att man faktiskt kan surfa i Sverige. Surfing är något jag började fascineras av för något år sedan. Jag såg alla dessa program på tv där dem surfade. Jag tycker det är såå häftigt. Jag kan sitta i timtal och titta på bilder på surfare. Jag älskar programmen där dem surfar. Jag älskar havet, havet är så vackert...även här kan jag sitta i timtal och bara titta på vågorna. Jag har aldrig testat på att surfa, men för mig handlar det om att bli ett med vågen. Det handlar om styrka, balans och uthållighet. Det verkar vara en så otroligt härlig känsla, en känsla av frihet. Surfing kräver ju även att man är utomhus...man måste vara ute och det behöver jag. 

Jag ska ha lärt mig surfa innan jag dör, det är en sak som är säker!
Finns det någon sport eller något annat ni skulle vilja lära er? Känner ni igen er om det jag skriver när det gäller att bara vara helt okej bra? Tell me your story! 

Kommentarer
Emmy

Malin, för mig är du så himla mycket mer än någon som inte är bäst på något. Du är bäst på att vara just du och det är du sjukt bra på ska du veta, det finns ingen jag känner som är så grym på det. Du är bäst på att göra och äta marängsviss med mig, prata om djupa saker och gå långa promenader ner till vinnö och gunga. DET är det inte många som kan..



2008-07-28 @ 23:54:22




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback