17 februari -tillbaks på ruta ett

Tillbaks på ruta ett.

Idag slog en tanke mig. Hur vet man att man älskar någon?
älskar man bara därför att? Älskar man utan att man vet om det?
Är ordet älska ett starkt ord som bara borde få användas om man verkligen älskar någon/något?

Man känner när man älskar någon, det gör man verkligen.
Det går inte att med tiotusentals ord att beskriva hur man vet,
hur det känns. Man bara vet, man bara känner det.
Det finns helt klart vissa personer man älskar bara därför att.
Så som släkt. Jag står inte nära mina kusiner, eller övrig släkt.
Jag kan erkänna att vissa älskar jag bara därför att.
Förnekelse är väl en del av oss alla, vi förnekar tills vi själva tror på det.
Men någonstans där långt inne vet vi att vi älskar.

Använd bara ordet älska om du verkligen menar det,
det sätter sig i hjärtat och fastnar där för all framtid.
Akta dig noga för att använda ordet i fel sammanhang,
det kan plåga dig i en hel evighet.

(det blev knas igår och inlägget publicerades aldrig, så det kommer idag den 18)

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback