Ett litet verk

Jag tror att jag dör av hunger.
När jag kom ut från duschen slog det mig att jag bara ätit frukost idag, frukost bestående av två grova mackor, lite kräm och ett ägg. Hyfsat nyttigt. Jag har faktiskt kollat i kylskåpet och skafferiet flera gånger idag i hopp om att det kanske trollats dit något gott som jag kan äta. Dock har ingen liten tomtenisse gett mig någon mat. Men mamma är min tomtenisse nu. Jag undrar just hur det kommer gå den dagen jag flyttar hemifrån...kommer mina måltider bestå av köpt färdiglagad soppa, spaghetti och köttfärsås och mackor? Eller jag kanske skärper till mig och blir riktigt bra på att laga mat? Bara jag får ha recept så klarar jag av det mesta.

Idag har jag fixat, tömt det gamla skrivbordet och lagt sakerna i den nya hyllan. Mina rum är trots det fortfarande kaos. Ska bli så skönt när allting är klart. Kunna sitta på rummet igen med ett block i handen och skriva/rita, lyssna på den ljuvaste av ljuva musiken och kanske plonka lite på gitarren. Kunna göra det utan att vara omringad av tusen saker som inte hittat sin plats i världen. En vacker dag ska ni få ta del av mina små verk, ta del av det jag skriver. Det är inte i närheten likt det jag skriver här, det är annorlunda...det är nog min dolda talang faktiskt. Tänk om vår kära, buttra svenskalärare kunde ge oss en uppgift där vi skulle skriva, skriva en dikt eller en novell. Jag kan slå vad om att jag då äntligen skulle kunna göra mig själv och svenska språket rättvisa. Dock är jag nog den enda i klassen som uppskattar den sortens skrivande och alla skulle säga emot mig om jag gav det som förslag. Så vår kära, buttra svenskalärare kommer nog aldrig få ta del av mina verk.

Och vad fan är detta, vårt hus har blivit flugornas nya palats eller något. argh :@

With Love
/m


Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback