How do you call it when autumn leaves keep falling?

Vet ni vad? Jag är trött på sommaren, jag vill ha hösten nu.
Jag är trött på varma sommardagar som man spenderar på stranden, jag är trött på att gå och svettas i lätta kläder. Jag är redo för hösten nu. Jag vill ha orange-röd-gula löv, jag vill ha en höstvind som smeker min hud och får mitt hår att bara vara ivägen. Jag vill ha en höstsol som skiner genom de färgade löven och skappar kärlek. Jag vill höra regnet smattra mot fönstret. Jag vill sitta inomhus och dricka te och läsa en bok eller titta på film utan att få dåligt samvete. Jag vill gå långa promenader i skogen och känna en svag kyla.
Jag vill shoppa höstkläder, en tjockare jacka, en mössa och ett par vantar. Jag vill ha ett par nya bruna stövlar och en söt basker. Jag vill knäppa jackan och dra kragen över hakan och huttra till.
Jag är klar med sommaren! GE MIG HÖSTEN!
Tyvärr kommer jag få vänta någon månad till innan den kommer. Men erkänn hösten är vacker!? Det bara slog mig igår att jag vill ha hösten, att hösten är min favoritårstid.


Bilderna är googlade och altavistade

Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback